» Drumul European care face legatura intre Capitala si vestul tarii este un calvar pentru soferi si un pericol pentru siguranta acestora.
» Portiunea Pitesti-Valcea-Sibiu-Sebes, care masoara 250 kilometri, este parcursa in cinci ore si jumatate.
» In mai multe locuri se circula pe un singur fir, carutele apar la tot pasul, drumul este ingust, crapat si prost semnalizat.
» Indolenta autoritatilor locale si lipsa centurilor fac ca la intrarea in orase sa se formeze ambuteiaje de kilometri.
Autoritatile si mass-media ignora complet starea deplorabila in care se gaseste principala sosea de legatura dintre Bucuresti si Occident.
Auzim doar isteria legata de construirea Autostrazii Soarelui, amplificata de accidente soldate cu morti, de intarzierile mari la construirea Autostrazii Transilvania, de aglomeratia de pe DN 1, de proasta administrare a autostrazii spre Pitesti. In timpul acesta, spre vestul tarii se circula bara la bara, politistii sunt absenti (atunci cand nu stau la panda pentru a da amenzi in masini private), iar numarul accidentelor creste ametitor.
Vizitarea Pitestiului – obligatorie
In mare parte din traseu, pe soseaua Bucuresti-Pitesti-Valcea-Sibiu-Sebes-Orastie-Deva-Arad-Timisoara-Nadlac nu s-au mai executat lucrari de reabilitare dupa 1989. Un posibil motiv care sa explice intrucatva pasivitatea autoritatilor il reprezinta construirea pe aceeasi ruta a autostrazii Culoarul IV Paneuropean. Dar acest lucru va fi posibil, in cele mai optimiste scenarii, abia in 2013.
Nebunia incepe imediat ce parasesti autostrada, la intrarea in Pitesti, oras care trebuie strabatut de la un capat la altul. Un sofer care nu a vizitat orasul ar putea crede ca soseaua reprezinta unicul punct de interes. Altfel, cu greu s-ar putea explica numarul mare al trecerilor de pietoni, al stradutelor ca