Menit să-l inlocuiască pe piaţa europeană pe Almera, noul model se prezintă sub forma unei maşini interesante, al cărei principal argument este spaţiul disponibil pentru pasageriDRIVE-TEST - Paradoxul unei maşini compacte
Menit să-l inlocuiască pe piaţa europeană pe Almera, noul model se prezintă sub forma unei maşini interesante, al cărei principal argument este spaţiul disponibil pentru pasageri.Cănd o vezi prima oară, ai senzaţia că sloganul care insoţeşte Tiida in campania de promovare este puţin exagerat. La prima vedere, Tiida nu pare deloc spaţioasă, dar probabil că aici apare rolul acelui "surprinzător" din aceeaşi deviză de marketing.
INCĂPĂTOARE. Am testat Tiida la inceputul acestei săptămăni, pe traseul Bucureşti - Ocna Sibiului şi retur. Disponibilă in două variante de motorizare şi două de caroserie, hatchback şi sedan, Tiida dezvăluie un interior inedit. Concret, habitaclul este cu adevărat spaţios, autoturismul fiind primitor deopotrivă pentru şofer şi pentru restul pasagerilor. Maşina se conduce cu uşurinţă şi relaxare, fiind manevrabilă şi beneficiind din plin de calităţile unei compacte veritabile.
MOTORIZĂRI. In prima zi, varianta testată a fost un Tiida sedan, cu motor de 1,8 litri şi 126 CP, cuplu 173 Nm, care se comportă satisfăcător pentru drumuri lungi şi liniştite. Deşi modelul mai sus menţionat are o transmisie manuală in şase rapoarte, acesta nu se poate conduce prea sportiv. Este silenţios şi işi face treaba lăudabil, dar nu are ambiţii de performanţă. In ceea ce priveşte celălalt motor, de 1,6 litri şi 110 CP, cuplu 153 Nm, acesta a fost amplasat pe o Tiida hatchback, senzaţia generală fiind că nu diferă foarte mult de "fratele" său mai mare de pe sedan. Motorizarea diesel va apărea in Romănia in cursul următoarelor zece zile, cu tradiţionalul 1,5 litri dCI marca Renault, ce dezvoltă 105 C