Consumul unui autoturism la mâna a doua reprezintă, de obicei, mărul discordiei, asta pentru că vânzătorul susţine că maşina nu consumă mai nimic, în timp ce cumpărătorul este clar Consumul unui autoturism la mâna a doua reprezintă, de obicei, mărul discordiei, asta pentru că vânzătorul susţine că maşina nu consumă mai nimic, în timp ce cumpărătorul este clar convins că acela care vinde nu susţine adevărul.
Dacă îţi spune ceva de genul 8,7, fii sigur că aşa este, pentru că omul a vrut să fie sigur cât consumă. În cazul în care susţine că are un consum între 7 şi 8 litri la sută, atunci crezi ce vrei. Verifică şi cauciucurile pe faţă şi vezi dacă sunt cele recomandate de constructor. Dacă nu, consumul calculat de proprietar este irelevant, pentru că distanţa înregistrată poate fi diferită cu până la 20 km la cei 100 km parcurşi.
Întreabă cât consumă în afară, pentru că, dacă nu a fost cu maşina la drum lung, e clar că nu a avut încredere să iasă cu ea. Întreabă ce tip de benzină foloseşte şi dacă a umblat la carburator ori la sistemul de injecţie. Dacă nu a umblat, trebuie să te interesezi unde a efectuat aceste reparaţii. Cel puţin în cazul carburatorului, reglajele trebuie făcute măcar la 15.000 de kilometri.
Dacă are şi instalaţie GPL, este important să te interesezi unde a fost montată şi câţi ani de garanţie are. Dacă la partea mecanică pot fi depistate şi remediate diferitele defecţiuni, la partea electrică a maşinii este foarte greu de umblat. Trebuie să constaţi dacă instalaţia electrică funcţionează normal, dacă sunt înregistrate pierderi de curent sau, mai rău, scurtcircuite. Un alt pas important îl reprezintă verificarea sistemelor electrice ale maşinii, precum indicatorii de bord, ştergătoarele, semnalizatoarele, farurile, stopurile, instalaţia de încălzire, aeroterma sau sistemul de dezaburire.
Transmisie, suspensi