Fiind botezate dinainte de 1989 "trenurile foamei", acceleratele de pe ruta Timisoara Nord - Iasi asigura legatura intre estul si vestul tarii in conditii destul de ciudate, raportate la anul 2007.
Un parlamentar iesean, nu din Timis, a facut o interpelare ministrului Transporturilor in care atrage atentia cu privire la faptul ca un drum de la Timisoara la Iasi, cu trenul, dureaza 16 ore, cu o viteza medie de 50 de kilometri pe ora, lucru de neacceptat pentru secolul vitezei. Replica C.F.R. a fost ca, deocamdata, nu se pot face schimbari majore, din cauza marilor lucrari de modernizare a infrastructurii planificate pe perioada 2008 - 2015. Viteze "fabuloase"
Deputatul Relu Fenechiu este autorul unei interpelari parlamentare menite sa atraga atentia Ministerului Transportului cu privire la felul in care se poate traversa Romania, cu trenul, de la est, la vest, precizand ca, "la ora actuala, cea mai rapida legatura cu trenurile de calatori intre municipiile Iasi si Timisoara dureaza aproximativ 16 ore". Deputatul iesean tine sa atraga atentia ca acest traseu a fost tot timpul unul vitregit, avand in vedere ca "in vreme ce pe alte relatii s-au reabilitat si modernizat liniile de cale ferata, s-au introdus trenuri de rang superior si de conditii mult mai bune pentru relatiile de transport feroviar, intre Moldova si zona de vest a Romaniei nu s-a facut absolut nicio schimbare in ultimle decenii, nici in privinta infrastructurii, nici in privinta calitatii serviciului oferit de C.F.R. Calatori". Fenechiu considera "inacceptabil ca in secolul 21 legatura dintre doua dintre cele mai importante orase ale Romaniei sa se faca cu trenuri care ruleaza cu viteze medii in jurul a 50 de kilometri pe ora si au vagoane ce prezinta conditii inumane, total improprii transportului modern de calatori".
In aceeasi interpelare parlamentara se cere introducerea macar a