Pentru prima data, in acest an, invatamantul romanesc a avut parte de un "dus rece" administrat de o comisie prezidentiala care a intocmit raportul "Romania educatiei, Romania cercetarii", raport ale carui concluzii sunt ca sistemul educational romanesc este ineficient, irelevant si de slaba calitate. Fara sa para prea preocupat de aceste lucruri, ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Cristian Adomnitei, in traditia predecesorilor sai in scaunul ministerial, vrea sa lase in urma o noua "reforma" a sistemului de invatamant, prin eliminarea Testelor Nationale, care urmeaza a fi inlocuite cu teze cu subiect unic. Dupa zeci de schimbari facute in invatamantul romanesc in ultimii ani, ministrii Educatiei au inca probleme in a constientiza ca, poate, nu acest gen de masuri reprezinta solutia pentru imbunatatirea calitatii invatamantului romanesc. Schimbarea schimbarii
Desi ar fi trebuit sa fie mai degraba preocupat de concluziile raportului "Romania educatiei, Romania cercetarii", elaborat de o comisie prezidentiala care sustine ca sistemul educational actual nu raspunde cerintelor minime ale unei societati si economii europene, ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Cristian Adomnitei, pare mai degraba decis sa nu strice traditia portofoliul invatamantului de pana in prezent, care pare sa fi stat sub deviza "ministru nou, reforma noua".
Cristian Adomnitei doreste desfiintarea Testelor Nationale si inlocuirea lor cu teze cu subiect unic, fara sa para prea ingrijorat de efectele acestei masuri, care vor face ca elevii unei scoli foarte bune, dar cu profesori exigenti, sa fie clar dezavantajati fata de elevii unei scoli din mediul rural unde cea mai mica medie din clasa e de 9.
Asemenea idei reformiste ale ministrilor Educatiei sunt posibile atata vreme cat in ultimii sapte sau opt ani de schimbari repetate in sistemul educational, su