Chiar daca succesul Kanal D se lasa inca asteptat, trustul-parinte, detinut de magnatul turc Aydin Dogan inregistreaza cresteri consistente in venituri si opereaza tranzactii interesante pentru piata mass-media europeana.
Divizia din Turcia a Dogan Media Group a inregistrat venituri de 1,6 miliarde de euro in primul semestru al lui 2007, in crestere cu 30% fata de perioada similara a anului trecut, relateaza Turkish Daily News, publicatie consultata de iann. Suma include vanzarile nou-achizitionatei divizii de advertising, Trader Media East.
Compania estimeaza ca veniturile din publicitate vor creste cu 25% anul acesta, comparativ cu cei 560.000 de euro inregistrati in 2006. Estimarile includ contributia diviziei de origine olandeza Trader Media East, care se ocupa cu presa scrisa si publicitatea online si care a fost cumparata de trustul lui Dogan in urma cu noua luni. Soner Gedik, CFO-ul companiei, a declarat de asemenea ca divizia de ziare a trustului, Dogan Gazetecilik ar putea forma un parteneriat strategic in urmatorii cinci ani.
Totodata, grupul a vandut 22% din divizia de ziare Dogan Gazetecilik catre Deutsche Bank, pentru suma de 88 de milioane de dolari, scrie publicatia turca Taik. In urma tranzactiei, Dogan Media Group si-a marit capitalul cu 28,21%, de la 42,9 la 55 de milioane de euro.
Dogan Media Group a achizitionat, la randu-i, publicatia Vatan Daily pentru suma de 18 milioane de dolari. Grupul a mai cumparat de la Vogel Burda, pentru un milion de euro, licentele pe zece ani la Chip si Level si va lansa versiunile locale ale posturilor TNT si Cartoon Network, din ianuarie 2008, scrie iann.
Piata de publicitate din Turcia, dominata de grupul Dogan, a valorat 1,5 miliarde de euro anul trecut si a crescut cu 10 procente in primul semestru al lui 2007. Grupul Dogan si-a marit vanzarile de publicitate cu 20%, in aceeasi pe