Copywriterii agenţiilor româneşti îşi dezvăluie "reţetele" de creaţie care le-au asigurat succesul în industria de advertising De unde îşi iau publicitarii creativitatea? Este
Copywriterii agenţiilor româneşti îşi dezvăluie "reţetele" de creaţie care le-au asigurat succesul în industria de advertising
De unde îşi iau publicitarii creativitatea? Este ceva înnăscut? Şi-au vândut sufletul diavolului sau şi-au cumpărat de la anticariat cartea cu coperţi unsuroase despre "Cum să faci reclame geniale"?
Am adresat câteva întrebări mai multor copywriteri din agenţiile de publicitate, care au câştigat de-a lungul anilor premii pe bandă rulantă, despre cum se inspiră creativii, dacă trec prin blocaje inspiraţionale şi dacă au ticuri sau obiceiuri atunci când sunt în căutarea "ideii geniale".
Publicitarii şi-au "stors creierii" şi au dat în final un răspuns la întrebările care ne macină. Aceştia au dat mai multe explicaţii, însă niciunul nu a recunoscut că a cumpărat cartea "Cum să faci reclame geniale" şi nici că ar fi făcut vreun pact cu diavolul. Cert este că la tv pot fi văzute câteva creaţii care fie ne lasă cu gura căscată, fie ne fac să ne tăvălim de râs.
Nu este uşor pentru un creativ să stea închis între patru pereţi ai unui birou şi să vină cu o idee genială care să facă reclamă la... o cutie de chibrituri, o rolă de hârtie higienică sau la un serviciu bancar.
Publicitatea este o compilaţie între tehnică şi inspiraţie
"Publicitatea nu este artă. Dar pe un schelet strategic bine construit este întotdeauna loc pentru puţină joacă de-a artistul. Mai ales când/dacă e şi timp destul pentru asta", explică Vlad Lazăr, copywriter la Headvertising. Vlad nu este singurul care încearcă să "desfiinţeze" mitul artistului binecuvântat cu inspiraţia divină de către cele nouă muze ale lui Zeus.
Şi Dan Frînculescu, copywriter la P