Compania Nationala ,,Administratia Porturilor Maritime" SA Constanta si "TINA VIENNA", companie austriaca de consultanta in domeniul transporturilor au organizat, la Constanta, la sfarsitul saptamanii, un simpozion la care au participat peste 55 de reprezentanti ai companiilor din domeniul transportului naval, logistica, expeditii, importatori si exportatori din Austria si Romania. La eveniment, intitulat "Portul Constanta – poarta spre Europa", au fost prezenti directorul general al CN APM SA Constanta, Constantin Matei si managerul Coridorului VII – Dunarea, Otto Schwetz, alaturi de alti invitati de marca din Austria. Temele abordate in cadrul simpozionului s-au referit la expansiunea si dezvoltarea portului Constanta, transportul containerizat, precum si cel intermodal. Oamenilor de afaceri austrieci li s-au prezentat proiectele de investitii din portul Constanta, stadiul acestora si beneficiile pe care le vor determina, in vederea atragerii de trafic si a utilizarii portului Constanta drept poarta de intrare si iesire pentru marfurile care au punct de destinatie-plecare tari ale Europei Centrale. Transportul dinspre Europa Centrala catre Orientul indepartat, pe Dunare, prin portul Constanta este mai eficient, castigandu-se timp, durata de tranzit fiind mult mai scurta. Dupa eveniment, reprezentantii companiilor romanesti si ai celor austriece au avut contacte de afaceri.
Mai puTine ecluze
Numarul redus al ecluzelor pe rutele dinspre Europa Centrala spre Constanta este un motiv pentru dezvoltarea traficului in acest sens. De la Constanta la Budapesta sunt patru ecluze, pana la Krems, in Austria, - 9 ecluze, iar pana in portul Linz - 13 ecluze. De la Rotterdam pana la Linz se numara 58 de ecluze, pana la Krems numarul ecluzelor ajunge la 62, iar pana la Budapesta 67. Acesta este unul dintre atuurile traficului de marfuri pe Dunare.
Compania Nationa