In ciuda exploziei mediatice din ultimii ani, batranul radio se tine tare pe pozitii. Piata autohtona de radio a crescut puternic in ultimul an, insa bugetele de publicitate se impart, in proportie de 84%, intre primii cinci jucatori. Viitorul apropiat aduce dinamism si o serie de tranzactii, pe o piata gata maturizata.
Spre deosebire de televiziune, unde banii publicitarilor diverg in mai multe directii, radioul mizeaza pe cartea primilor cinci jucatori, care atrag procente importante din totalul pietei. Astfel, KissFM, parte a grupului SBS Broadcasting, este radioul romanesc care incaseaza cei mai multi bani din publicitate. Cu 24 de milioane de euro la rate card (valoare bruta, fara reduceri), KissFM atrage aproximativ 30% din totalul investitiilor in publicitatea radio din 2006, potrivit companiei de monitorizare AlfaCont.
Piata romaneasca de radio s-a ridicat anul trecut la 81 de milioane de euro brut, cu 48% mai mult decat in 2005, potrivit anuarului Media Fact Book, al agentiei de media Initiative. Radioul ocupa insa un procent mic, de doar 6% din totalul banilor cheltuiti pe publicitate in Romania, domeniu controlat de televiziune.
Numarul doi la incasarile din publicitate este Europa FM, care a castigat in 2006 circa 18 milioane de euro si a atras 22% din totalul investitiilor in publicitatea radio. Europa FM este parte a grupului Lagardere, care mai detine si Radio 21.
Urmatorul incasator din FM-ul romanesc este Radio 21, lider de piata pentru orasul Bucuresti. Radio 21 a castigat 15,8 milioane de euro la rate card, echivalentul a 19% din totalul publicitatii pe radio. Urmatorii pe lista sunt ProFM, parte a trustului Media Pro, cu 9,3 milioane de euro (11% din totalul investitiilor in publicitatea radio) si Guerilla FM, din grupul Realitatea Catavencu, cu 3,8 milioane de euro (2% din total).
Incasarile din publicitate reflecta