Viena este una dintre capitalele europene unde problema parcărilor s-a rezolvat. Bucureştiul, unde traficul este un haos, nu a învăţat de la austrieci, pentru că soluţia lor se aplică pe dos Viena este una dintre capitalele europene unde problema parcărilor s-a rezolvat. Bucureştiul, unde traficul este un haos, nu a învăţat de la austrieci, pentru că soluţia lor se aplică pe dos la noi.
24 de ore. De atât timp a fost nevoie ca pe străzile Vienei să se vadă rezultatul implementării noului concept de trafic, Masterplan. "A fost uimitor cât de puţine maşini erau pe stradă, chiar de a doua zi după impunerea amenzilor pentru parcare. Parcă toată lumea era în concediu", explică Susanne Debelak, şeful Serviciului Public de Transport din cadrul Primăriei Viena.
Înainte de a admira arhitectura fostei capitale a Imperiului Austro-Ungar, majoritatea turiştilor români se minunează de coerenţa traficului de pe străzile Vienei. Fără a avea străzi de lăţimea bulevardului Magheru de la noi, din care pistele pentru biciclişti ocupă şi ele un spaţiu important, şoferii vienezi nu stau în trafic bară la bară, ambuteiajele sunt o raritate, iar claxoane nu auzi nici dacă "dai cu tunul".
În plus, parcările sunt puţine, boierii spaţiului public fiind pietonii, care beneficiază de trotuare largi şi curate. Această realitate care pare un scenariu al unui film SF pentru bucureşteni există la austrieci din două motive: lege şi voinţă.
Soluţia: desfiinţarea parcărilor
Totul a pornit de la preocuparea autorităţilor locale vieneze faţă de numărul din ce în ce mai mare de locuitori care părăseau oraşul din cauza poluării şi a traficului. "Mulţi plecau în afara Vienei şi riscam să devenim un oraş american, unde centrul este ocupat de sediul firmelor.
În plus, pierdeam foarte mult la bugetul local", spune inginer Rudolf Salomon, de la Serviciului Publi