Totalul investitiilor in publicitate pentru prima jumatate a lui 2007 a scazut cu 0,3% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit unui studiu realizat de grupul international de marketing si media TNS Media Intelligence. Este pentru prima oara, din anul 2001, cand cheltuielile pentru publicitate in Statele Unite se afla in scadere doua trimestre consecutiv.
Primul semestru al lui 2007 le-a adus americanilor publicitate in valoare de 72,59 miliarde de dolari, in scadere cu 0,3% fata de 2006. Scaderea pentru ultimul trimestru este de 0,2%, iar specialistii industriei asteapta curiosi rezultatele pe al treilea trimestru. “In timp ce amortirea prelungita a investitiilor publicitare in sectorul auto a fost principalul factor al acestei scaderi, rezultatele, per total, reflecta slabiciuni ale unei game largi de industrii si companii de publicitate. Ne asteptam ca publicitatea sa intampine probleme si in a doua jumatate a anului”, a declarat Steven Fredericks, presedinte si CEO al TNS Media Intelligence.
Este scaderea publicitatii o reflectare a situatiei economice din Statele Unite? Paul R. La Monica, editorialist pentru CNN Money propune o dezbatere pe aceasta tema, exprimandu-si totodata indoiala ca publicitatea americana va trece pe crestere pana la sfarsitul anului, in conditiile crizei ipotecilor de pe Wall Street.
Vicepresedintele TNS Media Intelligence, Jon Swallen, isi mentine insa estimarile facute in luna iulie, care proiectau o crestere de 1,7% a publicitatii pentru intreg anul 2007. Totusi, Swallen recunoaste ca problemele de pe Wall Street, care afecteaza companiile de servicii financiare, ar putea micsora cifrele din advertising, in conditiile in care acest sector a acaparat 12% din totalul investitiilor in publicitate, pe primul semestru.
Situatia nu e chiar atat de sumbra pentru toata lumea, unele canale media inregistrand