Restaurantele McDonald's din Europa vor avea pana la sfarsitul anului o alta infatisare, scrie International Herald Tribune. Arcurile aurii vor capata un alt look, iar "mobilierul" din plastic alb si galben va fi inlocuit cu scaune proiectate de culoare verde si tapiterie din piele de culoare inchisa. Schimbarea se datoreaza dorintei companiei de a crea o atmosfera mai sofisticata, mai relaxata, specifica gusturilor consumatorilor europeni.
Aceasta este cea mai mare schimbare de aspect a companiei din ultimii 20 de ani, pentru care McDonald's planuieste sa cheltuieasca mai mult de 600 de milioane de euro
(806 mil. dolari), renovand 1.280 de restaurante europene pana la sfarsitul lui 2007.
Nu numai fatada McDonald's va suferi schimbari, ci si oferta de produse. Compania planuieste introducerea in meniu a unor mancaruri mai sanatoase si a unor produse care sa se potriveasca cu specificul national al fiecarei tari. Pentru a atrage si alte segmente ale populatiei, in afara de mame si copii, considerati segmentul de baza, reprezentantii McDonald's au hotarat sa adauge si alte facilitati restaurantelor, precum accesul la internet si posibilitatea inchirierii de iPod-uri.
Pana acum, schimbarile par sa fie de bun augur. Vanzarile in Europa sunt mai mari decat cele din Statele Unite. In prima jumatate a acestui an, vanzarile in cele 6.400 de restaurante europene au crescut cu 15% pana la 4,1 miliarde de dolari (3 miliarde de euro), comparativ cu o crestere de 6% in America, unde McDonald's are 13.800 de restaurante, iar vanzarile nu au depasit 3,9 miliarde de dolari
(2,9 miliarde de euro). Faptul ca moneda europeana este mai puternica a avut o influenta pozitiva, dar chiar si fara o depreciere a dolarului profiturile inregistrate de pe urma restaurantelor europene cresc intr-un ritm mai rapid in termeni reali decat profiturile din restaurante