Chiar daca sunt menite, prin limbajul folosit si selectarea grijulie a unor date, sa creasca prestigiul institutiei la care fac referire, bilanturile anuale sau rapoartele de activitate ale structurilor bugetare scot la iveala, nu o data, tot felul de surprize, camuflate "discret" sub un limbaj oficios, institutional.
Astfel, din raportul anual pe 2006 al Autoritatii Nationale a Vamilor reiese ca e posibil ca anumiti lucratori vamali suspectati de posibila luare de mita sa fi fost pedepsiti anul trecut cu mustrare scrisa. Cat despre vestul tarii, din datele oficiale reiese ca de la inceputul lui 2006 pana in prezent vamesii au fost de o corectitudine exemplara, nici macar un singur caz serios de coruptie nefiind sesizat institutiilor in drept. Mustrari scrise in crestere, sesizari la D.N.A. in scadere
Cum, la presiunea structurilor vest-europene, multe institutii au fost obligate sa cuprinda in rapoartele de activitate anuale si capitole referitoare la masurile anticoruptie luate, raportul pe anul trecut al Autoritatii Nationale a Vamilor are o rubrica specializata numita "Masuri privind activitatea de verificari interne - combaterea coruptiei". Astfel, pe parcursul lui 2006, masurile anticoruptie luate de A.N.V. au cuprins 123 de controale cu privire la respectarea Codului de conduita, corectitudinea personalului vamal si declararea sumelor de bani la intrarea in serviciu. De asemenea, s-a mai verificat, dar nu prin actiuni inopinate, modul prin care e incurajat "publicul la semnalarea faptelor de coruptie", prin verificarea distribuirii formularului de plangere, afisarea avertizarii cu privire la interdictia de a oferi bani vamesilor si afisarea numarului la care se poate suna pentru a se semnala fapte de coruptie. Despre "cutiile de sesizari" si "formularele anticoruptie", surse din conducerea D.R.V. Timisoara ne declarau de anul trecut ca, desi a