Piata gentilor de voiaj (valize si trolere) a crescut considerabil ca volum in ultimii ani, datorita cresterii numarului de turisti si extinderii sezonului turistic, vanzarile pentru gentile de voiaj ridicandu-se in primul semestru al acestui an la aproximativ 1,5 milioane de bucati, in crestere cu peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Piata este evaluata la aproximativ 30 de milioane de euro, inregistrand o medie de crestere de 30% pe ultimii trei ani", a declarat Marilena Gheorghe, director de marketing al companiei Lamonza, care detine aproximativ o treime din piata produselor de marca.
Ea precizeaza ca, avand in vedere volumul produselor contrafacute inca existente pe piata din Romania, cifre exacte pentru aceasta piata sunt greu de obtinut si garantat.
"Faptul ca nu exista multe magazine specializate reprezinta un avantaj pentru produsele mai putin calitative si pentru cele contrafacute ce se regasesc intr-un procent mare pe piata", a spus Marilena Gheorghe.
Lamonza a vandut in primul semestru din acest an aproximativ 500.000 de genti de voiaj (valize orizontale si verticale), in crestere cu 45% fata de primul semestru al anului trecut. Pana la sfarsitul anului se estimeaza vanzari de peste 800.000 de genti de voiaj, declara ea.
Lamonza este reprezentata in Romania de catre Azad Entreprises, importatorul si distribuitorul produselor marca Lamonza, Kunst, Master in domeniul gentilor de calatorie, business si sport, Bestoy in domeniul jucariilor si Bestway, produse gonflabile, companie detinuta de omul de afaceri iordanian Osama Saffarini. Printre principalii clienti se numara Metro, Carrefour, Selgros si Cora.
"Piata a evoluat atat cantitativ, cat mai ales calitativ, cumparatorul este din ce in ce mai educat si mai informat, lucru ce se reflecta si in alegerea responsabililor cu achizitiile din cadrul pietei