Mark Elliot Zuckerberg, in varsta de numai 23 de ani, conduce o afacere destul de profitabila. In anul 2004, pe vremea sudentiei la Harvard, tanarul a creat impreuna cu doi colegi Facebook, un site web de socializare.
Membrii Facebook au fost initial doar studentii universitatii Harvard, insa acesta a fost extins si pentru Boston Cllege, Boston University, Standford, ajungand in doua luni in toate scolile din Ivy League. Mai multe universitati au fost adaugate in succesiune rapida in anul urmator si in cele din urma oricine avea o adresa de e-mail gazduita de serverul unei universitati se putea inscrie pe Facebook.
In septembrie 2006, site-ul a devenit disponibil pentru oricine avea o adresa de e-mail, cu conditia sa fie elev sau student cu varsta pana in 18 ani. Acest lucru nu inseamna insa ca cei mai in varsta nu se bucura de acest mod de a comunica.
Anul acesta in luna iulie, site-ul avea peste 34 de milioane de membrii activi in toata lumea,cel mai mare numar inregistrat site-urileal carui public tinta il constitutie elevii si studentii, iar cei implicati in afacere declarau ca se ateapta la un profit net de 30 de milioane de dolari (22,1 milioane de euro) si venituri totale de 150 de milioane de dolari (aproximativ 110 milioane de euro).
CEO-ul spune ca ideea pentru acest site i-a venit din nevoie de socializare resimtita la universitate. “Harvard este un loc foarte neprietenos”, spunea Mark in 2004, la putin timp dupa ce site-ul sau a fost extins catre alte universitati. Se simtea nevoia unei conexiuni intre studenti, asa ca Mark s-a pus pe treaba si intr-o saptamana avea deja bazele pe care ruleaza actualul Facebook.
“Fac lucruri care cresc fluxul de informatii intre oameni”, se autocaracterizeaza tanarul care a refuzat anul trecut o oferta de un miliard de dolari din partea Yahoo.
Tanarul se eschiveaza insa in fata disc