Comisia Europeană vrea ca din 2012 să existe motoare nepoluante, însă marii constructorii spun că este mult prea devreme Producătorii de automobile din Europa nu sunt de acord cu
Comisia Europeană vrea ca din 2012 să existe motoare nepoluante, însă marii constructorii spun că este mult prea devreme
Producătorii de automobile din Europa nu sunt de acord cu propunerile avansate de Comisia Europeană de a fabrica motoare compatibile cu normele de poluare Euro 6 până în 2012 şi cer oficialităţilor amânarea acestei date. Constructorii spun că producerea de motoare mai puţin poluante necesită investiţii mult mai mari decât bugetele prognozate.
Asociaţia Constructorilor Auto din Europa (ACEA) a căzut de acord cu propunerea Comisiei Europene (CE), privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2), la 120 de grame pe kilometru, cel mai devreme începând cu anul 2015. Cel puţin aşa a declarat preşedintele asociaţiei, Sergio Marchionne, la deschiderea Salonului Auto de la Frankfurt.
Susţinut şi de ceilalţi şefi din industria auto, Marchionne, preşedintele grupului Fiat, a declarat că termenul final, adică anul 2012, nu poate fi îndeplinit. Preşedintele Fiat consideră că dacă legislaţia privind reducerea noxelor va fi aprobată de UE în 2009, producătorii auto vor avea nevoie de cel puţin şapte ani pentru a realiza proiecte viabile, altfel, totul devine forţat.
Comisia Europeană speră să aibă puse la punct primele schiţe privind reducerea poluării, cel mai târziu în primele luni din 2008. Însă, producătorii auto nu au privit cu ochi buni aşteptările CE şi spun că un asemenea plan nu poate fi aplicat pentru că în industria auto produsele sunt rezultatul unui proces de lungă durată, aşa că schimbările nu pot fi făcut de pe o zi pe alta.
Cu toată împotrivirea marilor constructori auto, comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas, alături