Activitatea de atragere de cotizanţi pentru fondurile de pensii costă companiile de asigurări peste 100 de milioane de euro Jucătorii importanţi de pe piaţa fondurilor de pensii
Activitatea de atragere de cotizanţi pentru fondurile de pensii costă companiile de asigurări peste 100 de milioane de euro
Jucătorii importanţi de pe piaţa fondurilor de pensii aseamănă competiţia pentru atragerea de contracte cu goana după aur din California anului 1850. Un simplu "da" cules de la viitorul "pensionar privat" îi aduce agentului de marketing aproximativ 15 euro. Şeful de echipă mai câştigă câte 10 euro şi pentru contractele aduse de oamenii săi.
Până să înceapă cursa pentru colectarea adeziunilor, administratorii fondurilor private au alergat mai întâi să mobilizeze un număr cât mai mare de agenţi de marketing. În câteva luni şi-au făcut reţele care au ajuns şi la zeci de mii de persoane mizând pe faptul că succesul campaniei de strângere a adeziunilor este direct proporţional cu dimensiunea reţelei.
În atragerea lor au fost implicaţi toţi angajaţii, nu doar departamentele de resurse umane, iar formarea echipelor a fost în unele cazuri recompensată financiar. Spre exemplu, Omniasig plăteşte un bonus de 15 euro pentru fiecare persoană atrasă activă, care aduce măcar o adeziune la fond. Beneficiari au fost cei care şi-au strâns echipe de minimum 10 agenţi. La sfârşitul celor patru luni, şeful de echipă mai primeşte câte 10 euro pentru fiecare agent care şi-a atins obiectivul de adeziuni strânse.
Luptă pentru fidelizarea agenţilor
Cât va putea câştiga un agent? "Nu există o limită" este răspunsul cel mai frecvent pe care îl oferă managerii fondurilor. Suma este limitată doar de puterea de convingere a fiecăruia. Estimările sunt greu de făcut, pentru că nu există o istorie, un termen de comparaţie.
O "vânzare" gratis, aşa cum este c