Sub presiunea cresterii veniturilor din publicitate, New York Times a anuntat ca va oferi gratuit intregul continut al editiei online a ziarului, incepand de miercuri, relateaza Forbes.
Conducerea ziarului a anuntat ca va desfiinta serviciul de abonamente online TimesSelect, creat in urma cu doi ani. Abonatii TimesSelect plateau cate 50 de dolari anual pentru accesul online la diferite articole si bloguri conexe cu New York Times. Serviciul mai oferea abonatilor acces si la arhiva ziarului, datand din anul 1851.
Odata cu eliminarea TimesSelect, toti vizitatorii site-ului NYTimes.com vor avea acces gratuit la articole care dateaza din 1987, precum si la arhivele ziarului dintre anii 1851-1922. Conducerea ziarului a declarat ca va continua sa le ceara o anumita suma de bani celor care doresc sa citeasca articolele publicate in NYT intre anii 1923-1986. Abonatilor TimesSelect le va fi rambursata automat contravaloarea portiunii neutilizate din abonament, a anuntat compania.
“Oferirea accesului gratuit la continutul nostru de opinie si la arhivele recente ale ziarului ne va aduce un flux de cititori si de advertiseri”, a declarat, citata de Forbes, Vivian Schiller, vicepresedinte si manager general al NYTimes.com.
American Express va fi primul sponsor al noilor arii deschise de NYTimes.com, un acord care ii va oferi companiei de carduri de credit o prezenta publicitara semnificativa pe pagina principala a ziarului si in sectiunile Opinie si Arhive.
TimesSelect numara 227.000 de abonati, cu un plus de 471.200 de clienti care primesc ziarul acasa si au acces gratuit si la editia online, si inca 89.200 de studenti de colegiu care acceseaza NYTimes.com pe gratis. Insa aceste numere reprezinta doar o mica fractiune din totalul de 13 milioane de cititori care au accesat site-ul in luna august, transformand NYTimes.com in cea mai vizitata editie