Zgomotul de fond poate ajuta elevii cu probleme de concentrare sa acorde mai multa atentie orelor de curs, spun cercetatorii de la Universitatea din Stockholm.
Studiul oamenilor de stiinta arata ca "sunetul alb" a imbunatatit performantele elevilor hiperactivi si a celor cu probleme de atentie. Acest lucru nu a fost valabil pentru elevii care nu sufera de tulburari de comportament, acestia avand rezultate slabe si foarte slabe, sub influenta sunetului. S-a observat ca elevii fara probleme de atentie dau randament mai bun in absenta zgomotului.
"Aceste descoperiri sunt surprinzatoare, din moment ce studiile precedente au indicat ca copiii cu tulburari de comportament sunt usor de distras de la orice activitate", a mentionat cercetatorul suedez, Goran Soderlund.
O explicatie pentru rezultatele studiului este nivelul scazut al dopaminei la copiii cu deficiente de atentie. In cazul lor, sunetul pare sa stimuleze creierul in asa fel incat acesta sa functioneze mai bine.
Zgomotul de fond poate ajuta elevii cu probleme de concentrare sa acorde mai multa atentie orelor de curs, spun cercetatorii de la Universitatea din Stockholm.
Studiul oamenilor de stiinta arata ca "sunetul alb" a imbunatatit performantele elevilor hiperactivi si a celor cu probleme de atentie. Acest lucru nu a fost valabil pentru elevii care nu sufera de tulburari de comportament, acestia avand rezultate slabe si foarte slabe, sub influenta sunetului. S-a observat ca elevii fara probleme de atentie dau randament mai bun in absenta zgomotului.
"Aceste descoperiri sunt surprinzatoare, din moment ce studiile precedente au indicat ca copiii cu tulburari de comportament sunt usor de distras de la orice activitate", a mentionat cercetatorul suedez, Goran Soderlund.
O explicatie pentru rezultatele studiului este nivelul sca