Un avion se prabuseste, reziduurile unei fabrici se scurg in rau, un strop de dioxina aluneca in guma de guar. Consecintele nu intarzie sa apara, iar presa incepe sa scrie cu zel. Autoritatile cer socoteala, managerii se panicheaza, opinia publica vuieste. Acestea ar fi simptomele unei crize serioase, care trebuie stopata si rezolvata cat mai repede. Oamenii de PR iau pozitie, iar in acest caz, viteza si informatiile complete sunt singurele metode de salvare.
De la crizele istorice ale Coca-Cola sau Tylenol pana la prabusirea avionului Tarom la Balotesti, gripa aviara sau recentul scandal Danone, companiile trec frecvent prin situatii de criza. Acestea au intensitati diferite si apar in circumstante variate, iar reechilibrarea situatiei denota profesionalismul oamenilor de PR si coeziunea din interiorul companiei.
Atunci cand echilibrul unei companii se zguduie, urmarile pot fi dintre cele mai grave. Daca nu este identificata si rezolvata la timp, o criza aparent banala poate rade o companie de pe piata. Totodata, o criza eficient gestionata poate creste popularitatea si increderea clientilor in respectiva companie. “Comunicarea intr-o situatie de criza poate sa-ti pastreze publicul fidel si sa-ti confirme reputatia, sau poate sa te afecteze intr-o asemenea masura, incat ulterior sa fii obligat sa vinzi, sa te retragi de pe piata sau sa-ti schimbi numele. Miza e foarte mare, e traductibila in bani si, la urma urmei, mi-e greu sa cred ca exista manageri care sa nu inteleaga aceasta unitate de masura”, ne-a declarat Sorana Savu, Senior Partner al agentiei de PR Premium Communication.
Danone – guar si PR
Cea mai recenta criza care a intrat in vizorul presei si a starnit valuri printre consumatori a fost incidentul dioxinei din iaurtul Danone. Luna trecuta, in urma unei alerte europene, au fost retrase de pe piata 700 de kilograme de iaurt Danone