Tranzacţia s-a încheiat, comentariile continuă. Contractul parafat de gigantul Ford cu statul român privind uzina de automobile de la Craiova a generat aşteptări mari, chiar foarte mari, de la investitorii autohtoni.
Foarte mulţi, văzând cum de la zi la zi le creştea profitul la bursă, s-au lăcomit şi au mai aşteptat o zi, o săptămână, încă puţin pentru a vinde. Preţul tranzacţiei a căzut ca un trăsnet, iar comentariile de după au tulburat şi mai mult apele. Avem ştiri care prezic o eventuală delistare a acţiunilor Automobile Craiova (AUCS) de la bursă, avem un contract de 57 de milioane de euro pentru o firmă care are în cont, se pare, peste 60 de milioane de euro. Ford promite că va menţine producţia automobilelor Daewoo produse pe piaţa locală şi a pieselor de schimb pentru acestea, precum şi că va asambla două modele sub denumirea Ford. Veşti proaste, veşti bune, antagonisme care fac din acţiunile AUCS un teren de nisipuri mişcătoare. Aşa s-a întâmplat şi în săptămâna precedentă, când portofoliile au continuat să se subţieze pentru deţinătorii de acţiuni la uzina craioveană. Dacă miercuri a fost o zi verde, de creşteri, fapt ce a impulsionat şi acţiunile AUCS să aibă o creştere cu 2%, joi şi vineri, noianul de ştiri contradictorii a aruncat cu peste 7% în jos preţul. Fără îndoială, sosirea unei firme de talie mondială la Craiova va avea un efect benefic pentru regiune, dar la Bursă altele sunt regulile.
Electroputere (EPT) este altă societate care este în aşteptare de veşti proaspete şi bune. Aprobarea formei finale a contractului de vânzare către Al Arrab Contracting Company s-a făcut săptămâna trecută, acesta necuprinzând scutiri de la plata datoriilor pe care firma craioveană le avea către stat. Acţiunile au evoluat modest, uşor pe scădere, toţi ochii fiind acum aţintiţi asupra intenţiilor saudiţilor.
SIF Oltenia (SIF5), cea mai de seamă re