Se stie deja ca unele companii, printre care si Google, scaneaza casutele de e-mail ale utilizatorilor pentru a le trimite mesaje publicitare legate de continutul e-mailurilor. Tendinta se muta acum spre operatorii din telecom, care le propun clientilor servicii gratuite in schimbul permisiunii de a asculta convorbirile si de a trimite mesaje publicitare dedicate, relateaza The New York Times.
Pudding Media, un start-up din Statele Unite, a introdus un serviciu de telefonie prin Internet care este sustinut de publicitatea bazata pe convorbirile telefonice ale abonatilor. Serviciul de telefonie online se aseamana, ca mod de functionare, cu Skype. Utilizatorii conecteaza un set de casti cu microfon la computer, formeaza un numar de telefon si incep sa poarte discutia. Dar, spre deosebire de celelalte servicii de telefonie prin Internet, Pudding Media ofera apeluri cu zero taxe.
Intelegerea incheiata cu utilizatorii presupune ca Pudding Media trage cu urechea la convorborile telefonice si, pe baza acestora, trimite mesaje publicitare pe ecranele utilizatorilor. Software-ul de identificare a vocii monitorizeaza apelurile, selecteaza reclamele pe baza acestora si le trimite spre ecranul abonatilor, in timp ce acestia se afla inca in timpul convorbirii.
De exemplu, o conversatie despre filme va activa cronici de film si reclame ale unor productii noi, pe care utilizatorul le va urmari in timp ce vorbeste la telefon. Pudding Media cauta o modalitate prin care ar putea sa trimita reclamele pe e-mailurile utilizatorilor, dupa ce acestia incheie convorbirile, sau sa le afiseze pe ecranele telefoanelor mobile.
“Am observat ca, in timp ce oamenii vorbesc la telefon, isi cauta instinctiv o activitate secundara”, a declarat Ariel Maislos, director executiv al Pudding Media. “Isi cauta altceva de facut: fie mazgalesc cu pixul pe hartie, fie navigheaza pe I