Gheorghe Polizu, presedintele Patronatului Societatilor din Constructii Piata constructiilor, producatori si constructori, aflata in plin avant, trebuie sa rezolve o mare problema: certificarea calitatii serviciilor lor sau a produselor pe care le vand. Daca in cazul producatorilor sigla "CE" este din ce in ce mai d
Liberalizarea unei pietei presupune insa, concomitent, impunerea unor standarde unanim acceptate si recunoscute. Pe piata materialelor de constructii certificarea calitatilor produselor de circulatie se face prin marcajul CE, prin care se atesta ca produsul satisface prevederile Directivei Consiliului Europei privind produsele pentru constructii.
Adoptarea marcajului CE are ca scop protejarea pietei si metinerea standardelor de calitate. Dupa aderarea la Uniunea Europeana, produsele comercializate pe teritoriul Romaniei, provenite din import trebuie certificare prin marcaj CE sau agrement tehnic, respectiv echivalarea diverselor tipuri de certificari de calitate cu cele autohtone, respectiv, europene.
Asociatia Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania (APMCR) a organizat in parteneriat cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Consiliul Tehnic Permanent pentru Constructii si Inspectoratul de Stat in Constructii, seminarul "Marcajul CE - marcajul liberei circulatii a produselor pentru constructii", in cadrul expozitiei Camex. Scopul lui fiind de a atrage atentia asupra importantei unei certificari unice, atat pentru consumatori cat si pentru producatori.
"Plecam de la ideea de piata libera si implicatiile acestui sistem. Trebuie sa asiguram calitatea produselor puse in circulatie", a declarat Claudiu Georgescu, vicepresedintele APMCR. Marcajul de conformitate europeana este obligatoriu pentru produsele pentru care exista specificatii europene armonizate si atesta ca produsul satisf