Foto: Rompres
Europarlamentarul social-democrat Vasile Dancu a sugerat azi CNA-ului sa propuna Parlamentului o campanie oficiala televizata pentru alegerile europarlamentare. Reactia din partea televiziunilor a fost una categorica si dezaprobatoare. Rolul televiziunilor este sa-i informeze pe cetateni si nu sa-i motiveze sa mearga la vot, spun reprezentantii media.
Dancu si-a lansat propunerea la conferinta " Mass-Media si alegerile europarlamentare", unde mai multi reprezentanti media, membrii CNA si oameni politici s-au adunat sa gaseasca o formula ideala pentru apropiata campanie electorala si atragerea cetatenilor la vot.
Potrivit acestuia, televiziunile si in special posturile de stiri care cauta senzationalul si notorietatea in reflectarea politicului ar putea distorsiona campania si, chiar, sa o transforme in telenovela.
Solutia sustinuta de el ar fi ca CNA-ul sa propuna in Parlament o campanie oficiala televizata prin care oamenii sa fie indemnati sa vina la vot, iar formatiunile politice sa aiba timpi egali de exprimare.
In replica, reprezentantul postului Pro TV, Cristian Tabara, explica ca "televiziunile nu trebuie sa devina instrumente de comunicare, cu atat mai mult cele generaliste care trebuie sa ofere publicului spectacol".
"Nu este treaba noastra sa motivam cetatenii, ci sa-i informam. Partidele politice trebuie sa-i motiveze", sustine si Dana Deac, reprezentanta postului public. Mai mult, latura emotionala si senzationalul sunt chiar indicate sa fie prezente in timpul campaniei, pentru atragerea publicului.
TVR1 are deja pe agenda emisiuni care sa prezinte temele europene intr-un format cat mai atragator, chiar "sexy" spune Deac.
Conform reprezentantilor din Bulgaria, Polonia, Slovacia si Ungaria, prezenti la dezbateri, alegerile lor europene au avut o participare sub