BitDefender, divizia producatoare de solutii informatice de securitate a grupului Softwin, si-a bugetat pentru acest an venituri in crestere cu 20% fata de anul trecut, pe fondul orientarii spre IMM-uri si consumatori casnici.
"Exista oameni care detin acasa doua sau chiar trei calculatoare. Si daca le-am oferi un pachet care sa includa mai multe produse si am putea contribui la reducerea ratei de piraterie", a declarat pentru ZF Cosmin Mares, director de comunicare la Softwin.
Compania se asteapta ca vanzarile de solutii de securitate catre clientii finali sa atinga in 2007 circa 100 de milioane de dolari, din care doar aproximativ 5% vor fi generate de piata interna, restul de 95% provenind din exporturi.
Pentru 2007, compania preconizeaza o crestere cu 70% a veniturilor la nivel global.
Anul trecut, BitDefender a vandut solutii antivirus de aproximativ 60 de milioane de dolari, pietele externe care au adus cele mai mari venituri fiind cele din Statele Unite, Franta si Canada. BitDefender vizeaza pentru acest an o cota de peste 40% din piata locala de solutii antivirus si conexe, precum antiTrojans si antispyware, estimata la aproximativ 6 mil. de euro in 2007. Pentru 2008, BitDefender si-a propus sa atinga o cota de piata 50%. Potrivit lui Mares, valoarea pietei se va aprecia in acest an cu 20%, urmand ca in anii urmatori sa fie inregistrate rate anuale de crestere de pana in 15%.
El a precizat ca datorita pirateriei, valoarea pietei locale de solutii antivirus, raportata la cea din Ungaria, este de circa 2,5 ori mai mica, in timp ce piata poloneza a depasit de sapte ori piata din Romania.
Peste 70% din cifra de afaceri a BitDefender pe piata romaneasca se obtine din reteaua de parteneri, formata din sapte distribuitori si aproape 500 de reselleri, la nivel national. Restul de 30% reprezinta vanzari directe catre companii,