Pe fondul unei piete cu tiraje in scadere usoara, cele mai bine vandute ziare in primul semestru al acestui an au fost Libertatea, Jurnalul National si Gazeta Sporturilor, conform datelor emise de Biroul Roman de Audit al Tirajelor.
Cel mai cumparat ziar de pe tarabele romanesti este Libertatea, cu un tiraj de 269.752 de exemplare. Tabloidul, apartinand grupului Ringier, a inregistrat o scadere de doar 1.000 de exemplare fata de perioada similara a anului trecut si se afla la o distanta de peste 185.000 de exemplare fata de ocupantul locului al doilea, Jurnalul National. Libertatea s-a mentinut in topul preferintelor romanilor, chiar si dupa ce, in octombrie 2006, Adrian Halpert si-a parasit pozitia de redactor-sef pentru a deveni director editorial la ziarul Averea, al trustului Adevarul Holding.
Cu un tiraj de 84.267 de exemplare, Jurnalul National ocupa locul al doilea la vanzari. Ziarul quality al trustului Intact a inregistrat o scadere de aproximativ 6.000 de exemplare fata de anul 2006, cand vanzarile i-au fost sustinute de o campanie publicitara demarata impreuna cu Dacia Logan. Anul acesta, miscarea de marketing a Jurnalului National a fost vanzarea ziarului de luni alaturi de un CD cu muzica lautareasca. Din 27 septembrie, Jurnalul va introduce un nou supliment cu DVD, care va insoti ziarele de joi.
Locul al treilea este ocupat de Gazeta Sporturilor, cel mai citit cotidian sportiv, cu un tiraj de 71.402 exemplare. Gazeta face si ea parte din grupul Intact, iar tirajul de pe primul semestru s-a situat cu 1.000 de exemplare sub rezultatele de anul trecut. In varianta online, Gazeta Sporturilor este cel mai citit ziar din Romania, cu aproximativ 830.000 de vizitatori pe saptamana.
Un alt ziar sportiv, ProSport, a inregistrat un tiraj de 65.390, in scadere cu peste 11.000 de exemplare fata de primul semestru al lui 2006. Specialistii a