Proiectele dezvoltate de catre autoritatile locale in vederea obtinerii de finantare europeana trebuie depuse la Agentiile Regionale de Dezvoltare Dupa multi ani in care piata contructiilor a avut ca locomotiva investitiile sectorului privat, situatia se poate schimba radical. Din cele aproape 20 de miliarde de euro pe care le poate accesa Romania din fondurile europene, marea majoritate sunt pentru
Constructorii trebuie sa se pregateasca pentru valul de licitatii care va incepe in primavara viitoare si va continua cel putin patru-cinci ani. Statul va deveni una dintre cele mai importante surse de cerere de servicii de constructii, nu atat din bani proprii, cat mai ales via fondurile europene.
Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor a dat recent unda verde depunerii de proiecte pentru infrastructura rutiera locala din tara, valoarea finantarii fiind circa 877 de milioane de euro.
Expertii din minister se asteapta ca proiectele care vor primi finantare sa se concretizeze in 800 de km de drumuri judetene, 400 de km de strazi orasenesti si alti 200 de km de sosele de centura.
Proiectele de infrastructura locala apeleaza la finantarea acordata prin axa prioritara 2 a Programului Operational Regional (POR), contributia statului in total fiind de circa 118,3 milioane euro, restul de 758,3 milioane de euro fiind asigurat de catre Fondul European pentru Dezvoltare Regionala.
Primii care asteapta aprobarea proiectelor sunt consultantii, specializati pe mediu sau pe infrastructura, care vor face studiile de fezabilitate si proiectele tehnice care vor fi scoase apoi la licitatie contructorilor.
"Cred ca ordinea 'nerabdarii' fata de aprobarea acestor proiecte este urmatoarea: consultanti, beneficiari si constructori. Este interesant de urmarit ce se va intampla cu piata constructiilor cand vor incepe licitat