In primele opt luni ale lui 2007, 35% dintre cumparatorii romani de automobile noi de import au preferat leasingul, in timp ce doar 14% dintre cumparatorii autoturismelor marca Dacia au preferat sa foloseasca aceasta metoda de finantare, relateaza NewsIn conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
In perioada ianuarie-august 2007 au fost vandute 129.245 masini noi din import, dintre acestea 44.767, adica 35%, au fost achizitionate prin serviciile de leasing, precizeaza statistica APIA, remisa NewsIn.
In cazul autoturimelor Dacia, ponderea leasingului a fost de 14% din numarul total de 54.558 de masini vandute de producatorul argesean. Cele mai multe masini de import vandute prin leasing apartin marcii Skoda (6.458), urmata de Renault cu 6.320 de masini si de Volkswagen cu 5.696 de unitati comercializate prin serviciul de leasing. La Skoda, ponderea leasing-ului a fost de 42%, la Renault de 31%, iar la Volkswagen 38%
Marcile americane Cadillac si Lincoln au fost achizitionate numai prin serviciile de leasing.
Acestea sunt si singurele cazuri in care cumparatorii au preferat in proportie de 100% achizitionarea masinilor in acest sistem. Pentru masinile de la Great Wall proportia a fost de 86%, iar pentru Jeep, de 83%.
Cea mai scazuta pondere a cumparatorilor care au preferat leasingul este in cazul marcilor BMW si Mini, unde procentul a fost de 2%, respectiv 1% din totalul vanzarilor.
Daca la autoturisme ponderea leasingului a fost de 35%, la capitolul vehicule comerciale usoare de import a fost de 44%.
In primele opt luni ale lui 2007, 35% dintre cumparatorii romani de automobile noi de import au preferat leasingul, in timp ce doar 14% dintre cumparatorii autoturismelor marca Dacia au preferat sa foloseasca aceasta metoda de finantare, relateaza Ne