Balciurile si spectacolele de duzina care reuneau sub aceeasi titulatura mai multe marci de bere s-au transformat, in doar cativa ani, in festivalurile de astazi, apanaje ale unei singure marci si instrumente strategic gandite pentru atragerea, pastrarea sau fidelizarea consumatorilor. URSUS Breweries si InBev, doi dintre primii trei mari jucatori de pe piata interna dezvaluie care sunt costurile, scopurile si rezultatele unui astfel de festival, dar si ce anume ii determina sa investeasca sute de mii de euro intr-un festival de bere.
Investitia in organizarea unui festival de bere este una substantiala, care presupune o baza materiala de sute de mii de euro, la care se adauga logistica si costurile de promovare, fiind un eveniment complex menit sa il introduca pe consumator in universul marcii de bere.
"In functie de amploarea evenimentului, costurile de organizare variaza intre cateva zeci de mii de euro si 100-200.000 de euro", a declarat pentru Wall-Street Marilen Kenington Legal & Corporate Affairs Director in cadrul InBev.
In principiu, festivalul de bere este o serbare pe care producatorului unei beri o ofera participantilor, fie ei consumatori fideli sau potentiali clienti. Obiectivele festivalurilor de bere nu presupun doar cresterea volumelor de vanzari, ci si dezvoltarea marcii in timp si crearea unei relatii durabile cu consumatorii.
"Scopurile unui astfel de eveniment variaza in functie de stagiul de viata al marcii. De exemplu, pentru o marca noua, festivalurile pot fi un mijloc de a-i determina pe oameni sa o guste, insa in cazul uneia consacrate, telul ar fi mai degraba unul de fidelizare sau de transmitere a unui mesaj special", este de parere Kenington.
In cadrul unui festival de bere de amploare, se pot vinde in jur de 100-200 de hectolitri de bere pe zi, ceea ce reprezinta o majorare considerabila a vanzaril