Constructorul canadian Bombardier a lansat un tren hibrid "bi-bi" care poate functiona atat pe liniile elctrificate, cat si pe cele lipsite de curent electric. Trenul este gandit sa ruleze pe liniile regionale si poate dezvolta o viteza maxima de 160 de kilometri la ora.
In premiera mondiala, trenul hibrid a efectuat marti o cursa intre Paris, Gara de Est, si Troyes, Aube, in estul Frantei. In prima parte a calatoriei, trenul a functionat in modul electric, iar apoi de la Gretz, Seine-si-Marne, a functionat pe sistem diesel, informeaza TV5.
Trenul este bi-mod, pentru ca dispune de un motor diesel si de o propulsie electrica. In acelasi timp, este bi-curent, pentru ca poate functiona cu o tensiune de 1500 e volti sau cu 25000 e volti, datorita unui transformator montat pe acoperis.
Caile Ferate Romane au trimis reprezentanti in Franta pentru a participa la prima cursa oficiala a trenului, deoarece sunt interesati de achizitia mai multor garnituri, informeaza Realitatea TV.
Spre exemplu, intre Bucuresti si Sibiu ori intre Bucuresti si Mangalia ar putea circula un astfel de tren si s-ar economisi timp pentru ca nu mai este necesara schimbarea locomotivei.
Pretul unui astfel de tren este cu 10-20 de procente mai ridicat decat al unei garnituri Bombardier clasice.
Constructorul canadian Bombardier a lansat un tren hibrid "bi-bi" care poate functiona atat pe liniile elctrificate, cat si pe cele lipsite de curent electric. Trenul este gandit sa ruleze pe liniile regionale si poate dezvolta o viteza maxima de 160 de kilometri la ora.
In premiera mondiala, trenul hibrid a efectuat marti o cursa intre Paris, Gara de Est, si Troyes, Aube, in estul Frantei. In prima parte a calatoriei, trenul a functionat in modul electric, iar apoi de la Gretz, Seine-si-Marne, a functionat pe sistem diesel