Industria IT se schimbă, modelele de business se schimbă şi ele, până şi eternul colos Microsoft se mişcă în direcţia Web 2.0. O oportunitate de care industria românească de profil poate să profite acum. Faptul că realităţile economice se modifică din ce în ce mai rapid, pe fondul cursei globalizării, iar tehnologia informaţiei este unul din principalii agenţi ai schimbării a devenit aproape un truism. A devenit aproape o certitudine că, nu mai departe de cinci ani,
Industria IT se schimbă, modelele de business se schimbă şi ele, până şi eternul colos Microsoft se mişcă în direcţia Web 2.0. O oportunitate de care industria românească de profil poate să profite acum.
Faptul că realităţile economice se modifică din ce în ce mai rapid, pe fondul cursei globalizării, iar tehnologia informaţiei este unul din principalii agenţi ai schimbării a devenit aproape un truism. A devenit aproape o certitudine că, nu mai departe de cinci ani, dacă nu afacerile în întregime, atunci măcar administrarea lor şi tot ce ţine de comunicaţii se vor desfăşura online.
Apariţia aplicaţiilor găzduite pe internet, cum ar fi editoarele de documente - vezi Google Docs sau Microsoft Office Live - şi noul concept de livrare a software-ului nu ca un produs, ci ca un serviciu schimbă până şi procesele de business ale unui gigant cum e Microsoft.
În competiţia pentru dominaţia lumii online cu Yahoo, Google sau IBM, cel mai mare producător de software la nivel mondial trage după sine întregul său ecosistem de parteneri, pe care şi-a fundamentat creşterea afacerii. „Atuul nostru nu a fost doar inovaţia la nivel de produse, ci faptul că am pariat doar pe software şi ne-am dezvoltat un sistem unic de parteneri care să dezvolte aplicaţii pe baza a ceea ce noi am creat“, spune Chris Capossela, corporate