Unul dintre succesele ultimelor două stagiuni ale TNB este muzicalul "Chicago". Regizorul catalan Ricard Reguant ne introduce in culisele spectacolului creat de el in Romănia, acum trei ani.
Unul dintre succesele ultimelor două stagiuni ale TNB este muzicalul "Chicago". Regizorul catalan Ricard Reguant ne introduce in culisele spectacolului creat de el in Romănia, acum trei ani.
Jurnalul Naţional: Este cel de-al treilea sezon - şi ultimul! - de reprezentaţii cu spectacolul "Chicago", pe cea mai importantă scenă a Romăniei. Cum simţiţi că s-a transformat actul dvs. artistic, prin timp?
Ricard Reguant: Lucrul cel mai important pentru mine a fost că am putut transforma in realitate un vis, ce in anumite momente părea să se convertească in coşmar. Au fost necesari doi ani pentru ca acest proiect să se materializeze; in acest timp am pregătit artiştii pentru a cănta şi dansa in stilul Fosse, ceea ce a constituit o experienţă nouă pentru toată lumea. In momentul de faţă incepem deja să avem actori şi actriţe, dansatori şi căntăreţi capabili să facă faţă unor provocări asemănătoare. Aceasta este evoluţia cea mai importantă pe care a avut-o spectacolul: faptul că a creat, intr-un anume fel, un stil.
Monica şi Ilinca, garanţia reuşiteiDacă ar fi să schimbaţi ceva in spectacol (decoruri, actori, coregrafie, lumini etc.) cum aţi lua-o de la capăt? Ce greşeli n-aţi mai face?Cel mai dificil lucru cu care ne-am confruntat a fost partea tehnică: lavaliere, lumini robotizate... Incă nu existau in Romănia destui tehnicieni familiarizaţi cu aceste tehnologii. Singurul lucru pe care
l-aş schimba ar fi ziua premierei⦠dacă am fi avut o săptămănă in plus, nu am fi suferit atăt de mult⦠deşi intotdeauna, in cele din urmă, spectacolul iese. Oricum, ceea ce m-a impresionat cel mai mult in timpul repetiţiilor generale a fost d