Alain Thys este partener fondator in Futurelab, un boutique de managment al inovatiei, si, de asemenea, trainer la celebrul Management Centre Europe. Invitat al conferintei Masterplan 2007, Thys crede ca respectarea dorintelor consumatorului sunt baza unei afaceri de succes
Wall-Street: Cu ce se ocupa, de fapt, compania dumneavoastra, Futurelab? Ce servicii ofera?
Alain Thys: Futurelab ajuta companiile sa descopere si sa inteleaga cum vor evolua in umatorii trei pana la cinci ani si, in esenta, le ajuta sa se pregateasca pentru asta, prin adaptarea strategiilor si instruirea angajatilor. Cu asta ne ocupam: trei pana la cinci ani, nu vrajitorie, nu viitor indepartat. Incercam sa identificam lucrurile cu adevarat importante, din punct de vedere strategic, sa aflam cat mai multe detalii inainte ca acestea sa aiba loc, vorbind cu cercetatori si realizand studii proprii. Pe scurt, ii ajutam pe clientii nostri sa isi pregateasca strategia, oamenii si organizatia pentru schimbarile care ii asteapta, prin consultanta, publicatii si orice alte mijloace.
Wall-Street: Toate astea ar intra in sfera marketingului?
Alain Thys: Este mult mai mult decat atat. E adevarat ca ne aflam in zona marketingului, tocmai am participat la un eveniment de marketing, dar noi ne ocupam de tot ce inseamna marketing, strategie, inovatie si design. Este o zona mult mai larga, in care analizam, de asemenea, modele de business si exploram modalitati de a face bani pentru clientii nostri. De exemplu, daca de obicei vindem Cola la pahar, putem incerca sa le oferim consumatorilor posibilitatea de a bea cata Cola vor, in interval de o ora, pentru 15 euro. Ai face mai multi bani sau mai putini? Consumatorii ar fi mai fericiti sau mai nemultumiti? Exista o infinitate de variante numai bune de explorat.
Wall-Street: Ce inseamna “managementul inovatiei”?
Ala