Ziarul profesionist producator de profit va disparea, iar tabloidul va supravietui, crede seful Clubului Roman de Presa (CRP), Cristian Tudor Popescu. Aceasta concluzie a fost expusa joi, la conferinta nationala a presei "Ziarele si New Media in dialog cu viitorul", care are loc la Bucuresti.
In cadrul conferintei, se dezbat tendintele mondiale si felul in care media romaneasca se adapteaza acestora: ziarul de maine fata in fata cu tehnologia online, fenomenul ziarelor gratuite, strategia moderna a ziarelor locale, publicitatea intre traditie si inovatie, designul presei moderne, redactia convergenta, platforme multimedia, site-uri de stiri, bloguri.
De la presa se asteapta livrarea de informatii scurte
Prima expunere i-a apartinut lui Cristian Tudor Popescu, directorul ziarului "Gandul", care a facut mai multe afirmatii sententioase.
"Presa scrisa, TV-ul, radioul si Internetul pot convietui. Ceea ce altereaza echilibrul lor dinamic este masa consumatorilor", crede C.T. Popescu. In context, el a vorbit despre "omul abtibild", exponent al masei noilor cititori.
"Acest nou tipar nu mai are adancime, se simte foarte bine lipit de suprafata vietii si refuza adancimea. Iar de la presa se asteapta livrarea de segmente scurte de informatii, fara a fi necesara digerarea stirii. Bagajul cultural al jurnalistului devine balast", a afirmat seful Clubului Roman de Presa.
Ziarul on-line poate ajunge acolo unde nu exista un chiosc de ziare
Razvan Ionescu, Redactor sef Evenimentul zilei, crede ca Internetul va ajuta atat ziarele, cat si cititorii neatinsi pana in prezent de presa scrisa. "In Romania, sansa unui sat care nu a avut chiosc de ziare este Internetul. Ziarul va fi citit pentru data de oameni direct pe web."
In ceea ce priveste perspectiva ziarului tiparit, Razvan Ionescu afirma ca prin inserturile tip