Clubul Roman de Presa (CRP) va modifica Codul Deontologic al Ziaristului pentru a interzice implicarea jurnalistilor in negocierea privind vanzarea de spatiu publicitar, a declarat joi, pentru NewsIn, presedintele CRP, Cristian Tudor Popescu.
Consiliul de Onoare al CRP va propune Adunarii Generale a Clubului modificarea Articolului 8 din Codul Deontologic al Ziaristului, care prevede, in prezent, ca jurnalistului nu ii sunt permise sa faca intelegeri care ar putea afecta impartialitatea sau independenta sa.
Articolul va fi modificat prin adaugarea mentiunii: "implicarea ziaristului in orice negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar este interzisa".
Consiliul de Onoare al CRP va propune si modificarea Articolului 7 din Codul Deontologic al Ziaristului, care prevede ca patronii de presa nu pot impune jurnalistilor incalcarea normelor etice ale profesiei. Articolul va fi modificat prin adaugarea mentiunii: "patronii nu pot impune sau tolera implicarea jurnalistilor in negocieri privind vanzarea de spatiu publicitar".
Presedintele CRP, Cristian Tudor Popescu, a declarat ca Adunarea Generala va adopta, cel mai probabil, aceste modificari. "Modificarile propuse de Consiliul de Onoare al CRP in legatura cu contractarea de publicitate de catre jurnalisti sunt ca si adoptate de Adunarea Generala deoarece Consiliul a raspuns prin aceste modificari cererii de anul trecut a Adunarii", a declarat, pentru NewsIn, Cristian Tudor Popescu.
Clubul Roman de Presa (CRP) va modifica Codul Deontologic al Ziaristului pentru a interzice implicarea jurnalistilor in negocierea privind vanzarea de spatiu publicitar, a declarat joi, pentru NewsIn, presedintele CRP, Cristian Tudor Popescu.
Consiliul de Onoare al CRP va propune Adunarii Generale a Clubului modificarea Articolului 8 din Codul Deontologic al Ziarist