Va fi presa tiparita inghitita de online? Se va dezvolta fenomenul ziarelor gratuite? Ce strategie trebuie sa adopte ziarele locale pentru a avea succes? Cum se face trecerea de la broadsheet inspre compact in design-ul unui ziar? Acestea au fost doar cateva dintre intrebarile care si-au gasit raspunsul ieri, in cadrul primei conferinte nationale a presei romanesti: “Inovatia in media”, eveniment ce a adunat nume cu rezonanta din mass-media autohtona si internationala.
Conferinta a fost deschisa de Cristina Guseth, director al Freedom House Romania – organizator al evenimentului, impreuna cu Media Management Institute. “Inovatia in media” a fost sustinuta de organizatii ca World Association of Newspapers, IFRA, Centrul pentru Jurnalism Independent, APEL, Clubul Roman de Presa, Biroul Roman de Audit al Tirajelor si IAA Romania.
“Dupa 1989 au fost desemnati tot felul de terminatori ai presei scrise, mai intai TV-ul, apoi Internetul. Insa adevaratul dusman al presei nu este «media», ci «mass»: omul abtibild, fara adancime”, a declarat Cristian Tudor Popescu, Presedinte al Clubului Roman de Presa si Director General al cotidianului Gandul. CTP a adus in atentia ascultatorilor faptul ca revista presei are mai multa audienta decat presa insasi si ca bagajul cultural al jurnalistului s-a transformat in “balast”.
“Presa scrisa nu va disparea. Ceea ce nu va supravietui, va fi ziarul print quality pe profit. Acesta trebuie permanent alimentat cu carti si suplimente pentru a se vinde, ceea ce produce un important dezechilibru financiar”, a adaugat Cristian Tudor Popescu.
Aura Iordan, fondatorul Media Management Institute, a adus cu sine cifre impresionante: peste 500 de milioane de copii de ziare sunt vandute zilnic. In plus, sunt distribuite gratuit inca 40 de milioane de copii. In Europa, tirajele stationeaza la 95 de milioane de ziare vandute zilnic