Reprezentantii Agentiei Romane pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) au luat hotararea de a nu mai clasifica scolile. Acestia au luat aceasta hotarare intrucat nu este necesara o clasificare a unitatilor de invatamant, ci o imbunatatire a calitatii acestora. Metoda dupa care erau evaluate era cea a acordarii unui calificativ care corespundea unei anumite culori.
Culorile calitatii erau albastru - excelent, daca sunt depasite toate criteriile de calitate, verde - foarte bine, ce reprezinta nivelul optim, portocaliu - bine, daca sunt indeplinite cateva cerinte ale calitatii, galben - satisfacator, pentru scoala care indeplineste doar standardele de functionare si rosu - nesatisfacator, pentru unitatile de invatamant care nu indeplinesc nici macar nivelul minim de functionare.
O serie de scoli ar putea fi actionate in judecata de persoanele cu handicap pentru ca nu le favorizeaza accesul la educatie si nici nu le ofera conditii. Foarte putine unitati de invatamant au amplasate rampe pentru intrarea elevilor cu dizabilitati motorii.
Reprezentantii Agentiei Romane pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) au luat hotararea de a nu mai clasifica scolile. Acestia au luat aceasta hotarare intrucat nu este necesara o clasificare a unitatilor de invatamant, ci o imbunatatire a calitatii acestora. Metoda dupa care erau evaluate era cea a acordarii unui calificativ care corespundea unei anumite culori.
Culorile calitatii erau albastru - excelent, daca sunt depasite toate criteriile de calitate, verde - foarte bine, ce reprezinta nivelul optim, portocaliu - bine, daca sunt indeplinite cateva cerinte ale calitatii, galben - satisfacator, pentru scoala care indeplineste doar standardele de functionare si rosu - nesatisfacator, pentru unitatile de invatamant car