Tot mai multe companii din Rusia incearca sa obtina profit de pe urma celui mai puternic simbol al tarii, votca, folosind o noua eticheta, cea de "furnizor al Kremlinului", relateaza AFP.
"Ne ajuta sa facem publicitate produsului nostru. Ne ofera o pozitie unica pe piata", a spus Vasili Dimitriev, purtatorul de cuvant al producatorului de votca Ruski Brilliant.
Pe eticheta sticlei se poate citi "Furnizor oficial al Kremlinului", iar produsul a primit un premiu anul trecut, dupa diverse teste de calitate si o contributie - suma necunoscuta - pentru Ghilda furnizorilor de la Kremlin organizatie neguvernamentala infiintata in 2004.
Igor Pototki, director adjunct al Ghildei, vede rolul organizatiei sale ca un stimul pentru calitatea produselor ruse, pentru diversificarea unei economii ce depine inca de productia de titei. "Economia rusa vrea sa fie competitiva, dar, daca nu poate fi astfel in ceea ce priveste calitatea, va continua sa depina de pretul energiei", a explicat el.
In aprilie 2007, 17 companii - ruse si straine - au primit pretiosul titlu la o ceremonie la Kremlin, numarul fiind aproape dublu fata de 2005. Aceasta eticheta nu inseamna insa ca presedintele Vladimir Putin foloseste respectivele produse, ci este vorba despre bunuri de calitate superioara rezervate elitelor Kremlinului in perioada URSS, a explicat Pototki. "In societatea noastra, Kremlinul inseamna elita. Valoarea produselor de elita este atragatoare pentru mase", a explicat un responsabil din publicitate.
Titlul de "Furnizor al Curtii Altetei sale imperiale" exista deja in Rusia in perioada tarista, inainte de a fi abolit dupa revolutia din 1917. Conceputul a revenit prin eticheta "furnizorul oficial al Kremlinului" in cadrul unei ample refolosiri a simbolurilor epocii tariste, ca vulturul imperial cu doua capete. "Anumite lucruri nu tr