Romanii l-au construit in anul 104 ca să cucerească Sarmizegetusa. Carol al II-lea l-a pavat cu piatră cubică, iar nemţii l-au reabilitat in timpul celui de-al doilea război mondial. De atunci a rămas in paragină. Doar temerarii se mai aventurează să-l parcurgă. Este vorba despre DN 67C, cunoscut sub denumirea de "Transalpina". Cel mai vechi drum naţional din Europa şi cel mai inalt din Romănia.
Romanii l-au construit in anul 104 ca să cucerească Sarmizegetusa. Carol al II-lea l-a pavat cu piatră cubică, iar nemţii l-au reabilitat in timpul celui de-al doilea război mondial. De atunci a rămas in paragină. Doar temerarii se mai aventurează să-l parcurgă. Este vorba despre DN 67C, cunoscut sub denumirea de "Transalpina". Cel mai vechi drum naţional din Europa şi cel mai inalt din Romănia.
Hărţile de istorie ni-l infăţişează sub denumirea de "coridorul IV strategic roman". Cele recente il arată ca pe un drum care leagă Oltenia de Ardeal prin traseul Novaci - Obărşia Lotrului - Sebeş. Concurează cu succes Transfăgărăşanul din toate punctele de vedere. Din păcate, starea precară in care se află il face utilizabil doar vara. Şi atunci el este străbătut doar de cei care au jeep-uri şi motociclete de teren.
ANTIC. Dat uitării chiar de cei care ar trebui să il aducă la standardele civilizaţiei din Uniunea Europeană, "Transalpina" a refuzat să ne primească in călătoria programată in urmă cu două luni. "Este incă zăpadă. Nu am putut urca nici măcar cu maşinile de teren. E bine să reveniţi altădată" a fost sfatul primit de la salvamontiştii din Tg. Jiu. Temerara aventură s-a produs, totuşi, la inceputul lui octombrie. Insoţiţi de Sabin Cornoiu, un bun cunoscător al zonei, purcedem la drum. Iniţial, totul e uşor, pănă la Rănca. Asta pentru că semnele civilizaţiei, asfaltul, sunt prezente. Apoi incepe drumul in sălbăticie, in "