Doi clienti My Air trebuiau sa revina in tara cu o cursa a acestei companii pe 22 octombrie a.c.. Ei trebuiau sa decoleze de pe Aeroportul El Prat din Barcelona la orele 13,15. Din anumite motive, au fost obligati sa-si anuleze calatoria in Spania. Oricum, asa cum vom constata, compania MyAir isi pacaleste zilnic calatorii, prin variatia inexplicabila a pretului biletului.
Conform contractului incheiat intre MyAir si acesti doi clienti, modificarile de date "sunt acceptate doar daca se solicita cu 24 de ore inainte de plecarea cursei, in schimbul unei penalizari de 25 de euro pe pasager + diferenta de tarif intre costul biletului platit initial si cel mai mic tarif disponibil, in momentul in care se efectueaza modificarea".
In cazul nostru, clientii au dorit, cu mai mult de 24 de ore inainte de calatorie, adica pe 16 octombrie a.c., sa transfere biletele de revenire in tara pe alte doua nume. Contractul pe care il incheiasera cu MyAir nu preciza ce penalizari ar trebui sa plateasca in acest caz.
Pe 16 octombrie a.c., clientii au fost la agentia MyAir din Bulevardul Nicolae Balcescu nr. 18, din Bucuresti, pentru realizarea transferului, despre care deja vorbisera cu seful agentiei cu o zi inainte. Au acceptat sa plateasca pentru fiecare bilet o penalizare de 25 de euro, chiar daca, asa cum am vazut, acest lucru nu era stipulat in contract.
Problema a intervenit la diferenta intre costul biletelor platite initial, 562,42 RON si pretul biletelor in ziua transferului: 200 de euro. Paritatea la care a fost calculata valoarea initiala a biletelor este de 3,4294 lei/euro. Aceasta inseamna ca, in euro, agentia MyAir a considerat ca clientii au dat pe bilete, initial, 164 de euro.
Conform unui calcul simplu, penalizarile ar fi trebuit sa fie de 36 de euro pentru ambele bilete, la care ar fi putut sa se adauge cei 50