Volumul brut de publicitate la bănci a crescut în primele opt luni ale anului cu 119% faţă de anul trecut Băncile au devenit în ultimul an clienţi favoriţi ai pieţei de publicitate.
Volumul brut de publicitate la bănci a crescut în primele opt luni ale anului cu 119% faţă de anul trecut
Băncile au devenit în ultimul an clienţi favoriţi ai pieţei de publicitate. Consumul de spaţii publicitare pe tv, presă şi radio (calculat la tarifele- listă) pentru serviciile bancare a atins în primele opt luni ale acestui an suma-record de 123,8 milioane de euro.
În perioada ianuarie - august 2007, băncile noastre au bombardat publicul cu 73.775 inserţii publicitare (spoturi tv, clipuri radio şi machete de presă), cu 38% mai mult decât în 2006.
De asemenea, volumul brut de publicitate, conform monitorizărilor Alfa Cont, a atins 123,8 milioane de euro, cu 119% mai mare decât în urmă cu un an. Este cea mai spectaculoasă creştere a volumului brut dintre toate categoriile de produse şi servicii care "joacă" pe piaţa publicităţii.
Băncile au fost zgârcite cu radiourile
Televiziunile au difuzat 47.901 clipuri tv, în valoare brută de 108,6 milioane de euro. Cifra reprezintă o creştere cu 145% faţă de valoarea înregistrată în primele opt luni ale anului trecut. Radioul, ca suport de promovare a băncilor, a cunoscut un recul, atât ca număr de clipuri difuzate (mai puţine cu 3.917), cât şi ca volum brut (mai mic cu 66.000 de euro). Volumul brut de reclame atras de presă (ziare şi reviste) a atins 12,1 milioane de euro, cu 11% mai mare decât intervalul analizat din 2006.
Carmen Lixandru, General Manager al agenţiei Mediacom România, punctează motivele creşterii investiţiilor publicitare ale băncilor, în acest an: "Băncile deja existente şi-au intensificat activitatea şi noi jucători au intrat pe această piaţă." Lixandru semnalează bugetul foarte