Senatorii au votat cresterea vitezei de deplasare a autorismelor in localitati, dar si in afara lor, precum si eliminarea testarii cunostintelor rutiere pentru soferii al caror permis de conducere este suspendat.
Gandindu-ne la posibilele consecinte pe soselele Romaniei, aceste masuri par a avea mai degraba ratiuni electorale, intr-o perioada in care motoarele partidelor sunt turate la maximum in vederea diferitelor scrutinuri electorale.
Orasele sunt sufocate deja de masini, in timpul zilei, cand se atinge cu greu o viteza de 40 de kilometri la ora. Seara si noaptea, soferii au ocazia sa calce mai mult pedala acceleratiei, insa tot atunci au loc numeroase accidente rutiere.
- Limita maxima de viteza in localitati va fi 60 km/h
- Patru morti la Sinesti, langa Bucuresti (22.10)
- Harghita: Patru morti si un ranit in urma unui accident rutier (21.10)
- Trei romani si un danez au murit, intr-un accident de microbuz in Bacau (19.10)
- Dambovita: Doi morti si doi raniti in urma unui accident rutier (18.10) etc.
Cat despre circulatia in afara localitatilor... Romania are doua mari probleme: lipsa unei retele de autostrazi cele doua pe care le are sunt legate printr-o sosea de centura cu doua benzi, sufocata de tiruri, si incompleta; a doua problema este starea execrabila a drumurilor judetene si starea proasta a celor nationale...
Iar o consecinta a acestor chestiuni este rata uriasa a accidentelor de circulatie, soldate cu morti si raniti grav. Statisticile vorbesc de la sine. Potrivit unui raport al Societatii Academice Romane, citat de Cotidianul, Romania ocupa locul fruntas in Europa la accidentele soldate cu morti, in raport cu cele soldate doar cu raniti: la trei evenimente rutiere, un om moare in Romania. Media europeana este de un decedat la 40 (patruzeci) de accidente.
Sa ne