“User Generated Content” este un concept tot mai plimbat prin discursurile si strategiile marketerilor, corporatistilor sau profesionistilor din new media. Pe masura ce consumatorul devine tot mai surd la mesajele companiilor, el incepe sa caute informatia oferita de cei asemeni lui – utilizatori de produse, care se transforma, in cazurile bune, in cele mai eficiente instrumente de marketing de care dispune o companie.
Un tanar american isi cumparase recent un Apple Mac, pe care l-a asezat intr-o noapte sub pat, conectat la curent. Calculatorul a explodat si a incediat casa omului, care a sunat dupa aceea la Apple si le-a povestit totul, cerand un alt Mac. Cei de acolo i-au trimis un alt calculator si i-au promis ca ii platesc asigurarea, insa tanarul a refuzat ajutorul financiar, spunand ca el vrea doar Mac-ul pe care il pierduse. Dupa aceea, a postat pe Internet un articol intitulat “Apple mi-a ars casa, dar eu inca ii iubesc”, care a fost citit de zeci de mii de americani.
Acesta este exemplul ideal si eficient de user generated content (UGC), potrivit Bogdanei Butnar, Senior Strategic Planner, McCann-Erickson Romania. “UGC este continutul pe care utilizatorii il plaseaza intr-un mediu fara acordul sau permisiunea companiei. UGC nu inseamna pozele pe care consumatorii le pun pe site pentru ca tu le promiti premii. Trebuie sa fie o actiune dezinteresata, nerecompensata si pornita din proprie initiativa”, a spus Bogdana Butnar, in cadrul conferintei Strategic Marketing, sustinuta ieri, la World Trade Center Bucuresti.
Cele trei conditii esentiale, care transforma o actiune a utilizatorului in UGC sunt: publicarea materialului, difuzarea sa spre publicul larg; folosirea creativitatii in realizarea materialului. Altfel spus, raspunsurile pe care consumatorii le dau la chestionarul propus de o companie nu inseamna user generated content. Si, nu in ul