Primul proiect de identitate corporatistă a instituţiilor publice este puternic criticat de specialiştii în branding. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) a postat pe site-ul său Primul proiect de identitate corporatistă a instituţiilor publice este puternic criticat de specialiştii în branding.
Agenţia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) a postat pe site-ul său proiectul Manualului de Identitate Vizuală pentru Administraţia Publică din România. Documentul conţine reguli care stabilesc imaginea unitară a instituţiilor publice din ţară.
Toate aceste norme urmăresc crearea unei identităţi corporative, care în România, din păcate, după 17 ani, nu este încă definită. Asemenea reglementări există, deja, în ţări precum Canada, Marea Britanie, Franţa, dar şi în companiile multinaţionale care dedică mii de paginii identităţii de brand.
"ASG şi-a propus să elaboreze un document care să asigure o standardizare clară, din punct de vedere vizual a relaţiei dintre instituţiile Administraţiei Publice şi cetăţeni", spune Alfred Bulai, preşedintele ASG. El precizează că "fără o identitate standardizată se creează impresia de eclectism vizual şi incoerenţă comunicaţională. Standardizarea tuturor documentelor elaborate de administraţia publică s-ar traduce pe termen mediu şi lung într-o economie de resurse şi o simplificare a modului de lucru al instituţiilor publice în relaţia cu cetăţenii."
Proiectul Manualului a fost postat pe site-ul agenţiei pentru a fi dezbătut atât de specialiştii în branding, cât şi de cei pasionaţi de acest domeniu.
După consultarea publică, va urma iniţierea şi promovarea unei hotărâri de guvern. După votarea sa în parlament, normele din Manual vor deveni "literă de lege". Alfred Bulai estimează că identitatea vizuală ar putea fi adoptată în prima parte a anului 2008.
Proiectul Manualului de Identitate Vi