Piata produselor ceramice este estimata pentru acest an la aproximativ 130 milioane de euro, conform declaratiilor noului presedinte al Ceramica Iasi, Iulian Mangalagiu, mentinandu-se la o rata de crestere anuala de aproximativ 15-20%.
Producatorul de blocuri, tigla si placaje ceramice din Iasi detine momentan o cota de piata aproximativa de 5-10%, vizand atingerea pozitiei de lider in cel mult cinci ani. “Vrem sa devenim o companie de top in industria constructiilor din Romania, un competitor de anvergura europeana”, a declarat Mangalagiu.
Pentru aceasta, Ceramica Iasi va investi 15 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie, depozitare, informatizare, logistica si transport. Fondurile se vor dispune prin majorarea capitalului social cu 48,96 milioane lei (14,62 milioane euro), prin aport in numerar, pana la 57,12 milioane lei (17 milioane de euro).
Peste 80% din investitii se vor concentra pe marirea capacitatii de productie, Ceramica Iasi avand in prezent o capacitate anuala de productie de zece milioane de blocuri ceramice (500 t/zi, circa 180.000 de metri cubi anual) si patru milioane de tigle ceramice. Peste 95% din productie revine distribuitorilor romani, sub 5% reprezentand exporturile in Republica Moldova, Ucraina si chiar comenzi primite din Statele Unite.
Majoritatea productiei este reprezentata de divizia de blocuri ceramice, compania asteptandu-se si la o revigorare a vanzarilor pe segmentul de tigla ceramica. PIata de invelitori pentru acoperisuri (tigla) este estimata la peste 100 milioane de euro, sustine Mangalagiu, tiglele de ceramica reprezentand cel mult 20%.
Conform unui studiu al Neomar Consulting, anul trecut tigla ceramica reprezenta doar 7% din aceasta piata, pierzand in fata tiglei metalice. Desi in ultimii ani s-a simtit o ofensiva a tiglei metalice pe piata autohtona, "speram ca lucrurile sa