Noul Cod Rutier se pregateste de o noua modificare, votata deja, luni, de catre Senat. Aceasta se refera la marirea limitei vitezei legale in oras si pe soselele europene. Un vot de neinteles in conditiile in care Politia Rutiera se sperie numarand persoanele care-si pierd viata in accidentele de circulatie cauzate de viteza excesiva...
Ordonanta aceasta - venita in urma unei propuneri facute de senatorul Norica Nicolai - mai are un hop, ea urmand a fi votata si de Camera Deputatilor.
Curios este faptul ca o astfel de solicitare vine tocmai in anul in care cifrele mortilor pe drumurile publice raman peste media europeana, iar una dintre principalele cauze ale carnagiilor rutiere este goana dementa a unor soferi. Conform noii ordonante, limita de viteza in localitati va creste de la 50 la 60 de km pe ora, iar viteza maxima admisa pe drumurile nationale si europene va fi de 120 km/h, fata de 100 km/h, cat e in prezent. Pe celelalte categorii de drumuri, pentru vehiculele din categoriile A si B, limita de viteza creste de la 90 km/h la 100 km/h. In plus, senatorii au decis ca soferii carora le-a fost suspendat permisul de conducere nu mai sunt obligati sa dea din nou examen pentru a-l reprimi.
In primele luni ale acestui an, in Timis, 80 de oameni si-au pierdut viata - mai bine de un sfert, in coliziuni rutiere cauzate de conducere imprudenta, iar sase , din cauza vitezei - si 235 au fost raniti grav in urma unor tragedii rutiere.
Conform unei statistici intocmite de catre Politia Rutiera Timis, cei mai agresivi la volan sunt tinerii pana in 35 de ani, care sunt vinovati de producerea a jumatate din totalul accidentelor rutiere grave din judet. De asemenea, jumatate dintre cei care isi pierd viata in tragedii rutiere sunt persoane tinere, care nu au implinit 35 de ani. Conform aceleiasi statistici a Politiei Rutiere Timis, in trafic gresesc ce