- expoziție Sean Snyder la MNAC -
"Ştiri, asamblate pentru consum, invadează spaţiile recentului conflict. Intrigi, personaje şi regii produc imagini pentru decodare. Scena poate fi dată de oraş ori de peisaje montane, ascunzători şi resorturi turistice. Intrigile includ documente, fişiere, manuale, dări de seamă, material video brut, imagini nepuse în circulaţie, SIM-uri ale unor telefoane mobile găsite întîmplător, hard drives confiscate, precum şi un inedit spectacol al recuzitelor." Comentariul eseului video "Casio, Seiko, Sheraton, Toyota, Mars" (2004-2005) urmăreşte, de-a lungul unei succesiuni de imagini (fie ele amatoriceşti, fotoreportaje ori extrase din surse guvernamentale), moduri de reprezentare şi mediere ale unor evenimente ce merg în paralel cu războiul. Chipuri ale violenţei lasă locul unor prezenţe mai degrabă marginale. Camera video urmăreşte branduri şi produse expuse în media din Irak şi Afganistan odată cu jumătatea anilor â80: batoane de ciocolată Mars, maşini de teren Toyota, marca preferată a talibanilor, hotelul Sheraton din Bagdhad şi ceasurile Casio ale lui Osama Bin Laden. Sean Snyder este aici preocupat să investigheze politicile marilor companii de implicare economică în cele două teritorii, cu intenţia de a dezvălui abilitatea şi servilismul structurilor mediale. Indiferent dacă focus-ul proiectelor lui este reglat pe ambientul urban ori pe spaţiul medial, artistul recurge la una şi aceeaşi metodologie de construcţie a unei meta-naraţiuni: prin excavarea unor simboluri socio-economice şi a unor reprezentări ideologice, Sean Snyder confruntă inadvertenţele proceselor globalizatoare, instabilitatea utopiilor şi forţa manipulatoare a canalelor media în a produce şi distribui informaţie. Pornind de la un material vizual şi textual complex, extras din surse multiple - interviuri, decupaje de presă, schiţe, arhive fotografice ide