» Comunitatile de romani, aromani si turci convietuiesc in pace. O asezare urbana noua, aparuta pe o fosta exploatare de piatra.
» Inainte se numea Canara (cariera in limba turca). Din piatra extrasa din cariera s-au construit Canalul Poarta Alba-Midia si hotelurile din Mamaia.
Imensul santier deschis pentru executia canalelor navigabile a schimbat destinul unei mici localitati aproape necunoscuta. Turcii au denumit-o acum 127 de ani Canara pentru resursele de dolomita, un material des utilizat in constructii. Comunistii au utilizat la maximum resursele de piatra in perioada sapaturilor la canal. Ovidiu a devenit oras in 1989. Acum nimic nu mai aminteste de minele de altadata. Cartierele rezidentiale, completate cu proiectele viitoarei Zone Metropolitane, au schimbat destinul localitatii.
In cautarea aerului curat
Constantenii fug de infernul unui oras cu 500.000 de locuitori in cautarea unor zone linistite. Ovidiu este din acest punct de vedere destinatia perfecta. Doar sase kilometri distanta de Constanta, drum national de buna calitate, cateva minute de mers cu masina. Agentii imobiliari au fost primii care au anticipat febra constuctiilor si in doi ani pretul terenurilor a explodat. Astfel, fosta cariera de piatra se transforma pe zi ce trece intr-o zona rezidentiala. Au aparut cartiere de vile, se toarna asfalt, pana si micutul port de pe malul canalului Poarta Alba-Midia a renascut. Desi vechea intreprindere Munca Ovidiu, cea care asigura cateva mii de locuri de munca localnicilor si celor veniti din toate colturile tarii, s-a desfiintat, rata somajului este extrem de scazuta. Cea mai cautata zona pentru resedinte de lux este situata la marginea lacului Siutghiol. Nu toti locuitorii sunt instariti. La periferie locuieste populatia de etnie roma, comunitate care are problemele ei distincte. Politia comunitara isi face insa