O dovada a capacitatii limitate a statului in ceea ce priveste demararea sau continuarea unor mari proiecte de infrastructura e faptul ca, potrivit anuntului facut la inceputul saptamanii de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, se va apela la operatori privati care, in baza unor contracte de concesiune, vor prelua de la stat constructia viitoarelor autostrazi sau intretinerea actulalelor drumuri europene.
Conducerea Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara sustine ca in vestul tarii cel putin nu ar trebui sa ne asteptam in perioada urmatoare la "drumuri semi-private", intrucat derularea marilor proiecte de infrastructura socotite prioritare se face cu ajutorul unor finantari externe, fara sa se impuna concesionarea. Solutie "de avarie"
De anul viitor, statul va avea un "scut" la acuzatiile privitoare la incetineala cu care se desfasoara marile lucrari de infrastructura. Si asta pentru ca de anul viitor atat constructia viitoarelor autostrazi, cat si intretinerea drumurilor europene se va face prin intermediul unor contracte de concesiune, statul incredintand unor operatori privati responsabilitatea construirii sau mentinerii in stare buna a celor mai importante tronsoane de drum.
Primele licitatii pentru concesionare se vor organiza in primavara anului viitor, in vara urmand sa demareze primele lucrari de acest gen, facute de catre concesionari. Evident ca, la fel ca si in strainatate, transportatorii care vor utiliza sectoarele de drum concesionate vor trebui sa plateasca o taxa concesionarului. Pentru a-si amortiza cheltuielile, firmele care vor concesiona viitoare autostrazi urmand sa se implice in constructia acestora, vor incheia contracte de concesiune pe termen destul de lung, 20 - 25 de ani.
"Monopolul" exercitat asupra acestor autostrazi pe o perioada atat de lunga ar putea determina concesi