Producatorii auto mizeaza in ultimii ani pe game de modele extinse, abordand tot mai multe segmente si chiar inaugurand unele de nisa, in incercarea de a atrage cote cat mai mari.
O analiza a cifrelor de vanzari arata insa, ca modelele consacrate, din segmentul B, sunt cheia succesului in vanzari, acestea contribuind in proportii importante in totalurile trimestriale si anuale ale producatorilor.
Volkswagen, cel mai important producator din Europa, cu un total de 1.220.655 de unitati comercializate in Europa in cele trei trimestre incheiate, si-a construit in mare parte acest volum prin succesul modelelor Golf si Polo, care au contirbuit in proportie de 44% la valoarea cumulata. Golf-ul s-a comercializat in aceasta perioada in Europa in 320.223 de exemplare, cu 0.5% mai mult decat in anul precedent, iar fratele mai mic a totalizat 221.301 unitati, in crestere cu 1,5%.
Vanzarile Opel sunt tributare modelelor Astra si Corsa in proportie de 60%, cele doua compacte contand cu 626.255 de unitati in totalul de 1.032.216 unitati comercializate de producatorul din Russelsheim in perioada ianuarie-septembrie 2007. Opelul Astra a fost si cel mai vandut model al lunii septembrie in Europa, totalizand 41.226 de unitati si 315.330 in cele noua luni, conform statisticilor elaborate de Jato Dynamics. Hatch-ul de clasa mai mica, Corsa, raporteaza cifre de vanzari similare, fiind livrat intr-un numar de 310.925 de unitati .
Ford, un alt producator care a depasit pragul de un milion de unitati vandute in Europa in cele trei trimestre, are ca bestseller modelul Focus cu 320.070 unitati vandute, secondat de Fiesta cu 282.260 de unitati. Cele doua modele au contribuit cu 60% la totalul de 1.001.329 de unitati.
Peugeot 207, cel mai comercializat model in cele trei trimestre in Europa, se poate lauda nu doar cu acest titlu, dar si cu cea mai mare cre